O Concello de Sanxenxo presentou esta semana o documento final do plan de mobilidade urbana sostible do Municipio.
O Concello de Sanxenxo leva anos realizando actuacións relacionadas coa mobilidade sustentable, pero fíxose necesario a redacción dun documento integral e director que guíe estas actuacións.
A redacción deste plan parte de considerar a realidade territorial e social do Concello e a incidencia, que tanto a urbanización como en particular as infraestruturas existentes e futuras, dun xeito interrelacionado posúen nos patróns de mobilidade, na localización de actividades ou no reparto modal e nas súas consecuencias espaciais, sociais, económicas e ambientais.
Deste xeito a redacción deste Plan configúrase como un verdadeiro documento de desenvolvemento estratéxico do territorio baixo una visión integradora que ten como finalidade formular un conxunto de estratexias e actuacións orientadas á implantación de formas de desprazamento máis sustentable que fagan compatibles o desenvolvemento económico, a cohesión social e a defensa do medio ambiente, garantindo así una mellor calidade de vida para os cidadáns.
Os OBXECTIVOS máis xerais que propón o Plan son:
- Protexer as áreas urbanas e os núcleos rurais máis sensibles.
- Promover desprazamentos mediante modos non motorizados, incrementando así a seguridade e a prioridade dos peóns e dos ciclistas.
- Fomentar o uso do trasporte público.
O esquema de redacción do Plan seguiu una serie de FASES dende o inicio do traballo.
Fase 0. Prediagnose.
Fase 1. Toma de datos e análise.
Fase 2. Identificación de problemas e retos.
Fase 3. Definición de liñas estratéxicas.
Fase 4. Delimitación de proposta e obxectivos específicos.
Fase 5. Participación pública e comunicación.
Logo destas fases o documento será levado a pleno para a súa aprobación e exposto a todos os veciños e veciñas tamén na web municipal e no Concello.
Algunhas das medidas propostas no Plan son de aplicación máis sinxela e rápida e outras contemplan actuacións cunha infraestrutura e investimento maiores.
Os principais proxectos estratéxicos contemplados son os seguintes:
- Variante Norte de Sanxenxo.
- Novas conexións en Sanxenxo.
- Eixo cívico Rúa Madrid-Silgar.
- Eixo cívico de Portonovo.
- Travesía de Vilalonga.
- Aparcamentos turísticos de longa duración.
- Aparcamentos disuasorios.
- Zona de baixas emisións de Portonovo.
- Camiños escolares.
O prazo total de aplicación deste plan estímase para un horizonte temporal de 10 anos.
En canto ás principais demandas recollidas pola empresa redactora nas diferentes reunións, atópanse ás seguintes:
Rede Peonil
- Necesidade de acometer melloras de accesibilidade na estrada de Soutullo, para comunicar o núcleo coa zona Litoral.
- Necesidade de mellorar a accesibilidade nas zonas das praias da Revolta – Montalvo.
- Necesidade de mellorar a accesibilidade ás vivendas na zona de Major.
Mantemento e difusión das rutas de sendeirismo existentes.
- Necesidade de mellorar a accesibilidade e a conectividade dos núcleos do interior coa zona Litoral (Sanxenxo – Portonovo) e Vilalonga.
- Falta de conexións peonís axeitadas en Bordóns, Dorrón, Nantes, Vilalonga.
- Conveniencia de medidas de peonalización.
- Humanización de Portonovo.
Rede Ciclista
- Interese pola creación de carrís bici.
Rede de Transporte Público
- Impulso do autobús urbano.
- Necesidade de mellorar o transporte escolar en autobús, horarios e zonas de recollida de alumnos.
Rede Viaria Motorizada
- Mellora do tráfico e a conxestión na estrada PO-308, coa posibilidade de buscar alternativas.
- Necesidade de mellorar a seguridade e humanizar a Travesía en Vilalonga, estrada PO-550.
- Necesidade de estudar unha variante para eliminar tráfico da Rúa Progreso.
- Forte dependencia no automóbil nas relacións entre Sanxenxo e os núcleos rurais do Concello.
- Conxestión na época estival.
- Necesidade de sinalización.
Aparcamento
- Xestión dos aparcamentos promovidos pola Comunidade de Montes.
- Problemas de aparcamento da época estival, necesidade de aparcamentos disuasorios.
Camiños escolares
- Necesidade de mellorar a accesibilidade peonil aos centros educativos.
- Incrementar a seguridade viaria na contorna dos centros educativos.